2. kolo začalo

,

Zverejnili sme zadania druhého kola. Termín tohto kola je pondelok 18. decembra 2017.

Na doprogramovanie budete mať čas potom do štvrtka 4.1.2018.

Programy budete môcť odovzdávať na testovanie už čoskoro.

Veľa šťastia a zábavy pri riešení!

Koniec 1. kola (doprogramovávanie)

,

Prvé kolo nám už definitívne skončilo a vo vzorových riešeniach sa už objavili aj ich zdrojové kódy.

Okrem toho sa vo výsledkovej listine pomaly objavujú body za popisy. Na stránkach jednotlivých úloh si môžete stiahnuť vaše opravené riešenia (ak už sú) aj s našimi komentármi.

Zadania druhého kola budú už čoskoro™.

Koniec 1. kola (popisy)

,

Ako ste si iste všimli, termín 1. kola už uplynul. Na stránke s úlohami sa objavili vzorové riešenia.

Ak sa vám nejakú úlohu nepodarilo vyriešiť, prečítajte si vzorák a skúste si ju aspoň naprogramovať. Ak to stihnete do 6. novembra, ešte stále môžete získať až polovicu bodov za program.

Príjemné čítanie a programovanie!

S novým školským rokom začal aj 35. ročník KSP!

,

Okrem nových úloh sme však tento rok pripravili aj nové pravidlá KSP. Vďaka nim vám snáď zjednodušíme prechod od riešenia ľahších úloh k náročnejším (po starom: prechod zo Z-ka do O-čka) a motivujeme vás riešiť aj úlohy, do ktorých ste si doteraz netrúfali.

Nové pravidlá stručne: Rušíme staré kategórie a prechádzame na nový systém levelov. Každý riešiteľ má level, číslo od 1 po 4. Noví riešitelia začínajú na leveli 1 a pokiaľ sa im v riešení darí, level im postupne rastie. Svoj level si už môžete pozrieť na stránke s výsledkami. Riešiteľom s levelom L sa započítavajú body len za úlohy s číslami L až 8. Vo výsledkových listinách sa každému počíta 5 najlepšie vyriešených úloh. Za každú úlohu sa dá získať 20 bodov a teda celkovo sa dá za časť (dve kolá) získať 200 bodov. Riešitelia, ktorí sa v nejakej výsledkovke umiestnili na jednom z prvých dvoch miest a majú aspoň 150 bodov sú víťazi. Najlepších (aspoň 32) riešiteľov pozývame na sústredenie.

Podrobnejšie pravidlá si môžete prečítať na https://www.ksp.sk/pravidla.

Koloseálne úlohy prvého kola zimnej časti nájdete na stránke https://www.ksp.sk/ulohy/ Na riešenie máte približne ešte mesiac: prvý termín je 23.10. a termín na doprogramovanie je 6.11.

Veľa šťastia!

Koniec letnej časti KSP-T

,

S koncom letnej časti KSP-T vám prinášame návody k jej úlohám: 1. kolo a 2. kolo.

Po konci časti sa tiež môžete zapojiť do diskusie k jednotlivým úlohám, ktorú nájdete na stránke jej vzoráku. Ak máte akékoľvek otázky alebo pripomienky k vzorákom, k úlohe, alebo sa chcete podeliť o svoj krásny kód, môžete tak učiniť tam.

Prvý koniec 2. kola

,

Druhé kolo skončilo a už nie je možné odovzdávať popisy.

Do 5.6. sa však môžete pokúsiť doprogramovať úlohy, ktoré ste nevyriešili, za polovicu bodov. K tomu vám pomôžu vzorové riešenia, ktoré nájdete na stránke s úlohami (vzoráky si môžete prečítať, aj ak sa už nechystáte programovať :)).

Znížený počet výmen v úlohe 2

,

Aby aj riešenia v Pythone mali šancu získať plný počet bodov v úlohe 2, znížili sme v nej maximálny možný počet výmen z $1\,000\,000$ na $100\,000$.

Ak teda vaše riešenie doteraz nestíhalo vyriešiť najväčšie vstupy v časovom limite, môžete ho skúsiť odovzdať znovu.

Zvýšený časový limit v úlohe 3

,

Zvýšili sme časový limit pre úlohu 3 z dvoch sekúnd na tri. Všetky doterajšie riešenia sme pretestovali.

2. kolo letnej časti KSP-T

,

Ďalšie kolo KSP-T vám prináša 3 ďalšie zaujímavé úlohy.

Špeciálne, účastníkom výberového sústredenia Olympiády v informatike odporúčame riešiť toto kolo (a aj to predchádzajúce) ako prípravu -- do začiatku výberka ostáva menej ako 24 dní!

Veľa štastia, nech veľa vymýšľate, kódite, a nech vás prípadné zdĺhavé debugovanie neodradí.

2. kolo -- odovzdávanie programov

,

Vo všetkých úlohách 2. kola by už malo fungovať odovzdávanie programov.

Upozorňujeme, že v úlohe 3 sme mierne zmenili formát vstupu a obmedzenia na maximálny vstup.