Keď sa Syseľ s Majkou vracali domov z Ameriky, museli absolvovať niekoľkohodinový prestup v Amsterdame. No a aby len tak bezcieľne nesedeli na letisku, rozhodli sa tento čas využiť na prechádzku po okolí.
Okrem mnohých obchodov špecifických pre tento kraj sa zastavili aj v obchode so starožitnosťami. Kým sa Majka nadchýnala keramikou, Syseľ našiel niečo zaujímavejšie – malú čiernu skrinku s ciferníkom. Nastavil na nej číslo 27 a natiahol ju kľúčikom uprostred. Skrinka chvíľku hrkotala a potom sa čísla na ciferníku prestavili na 55. Syseľ skúsil 42 a dostal 85. Celý nadšený z toho, čo našiel, išiel za Majkou. Predavač si všimol jeho nadšenie pre skrinku a dal mu zaujímavú ponuku. Ak príde na to, ako skrinka funguje a donúti ju zobraziť číslo 47, tak si ju môže nechať. Vraj o ňu aj tak nik iný nemá záujem.
Syseľ s Majkou samozrejme zistili ako skrinka funguje a odniesli si ju domov. Dokonca našli na skrinke prepínač, ktorý mení jej funkciu. Majú teda kopu zaujímavých hlavolamov, o ktoré sa s vami chcú podeliť.
Úloha
Dostanete prístup k simulátoru čiernej skrinky. Vždy, keď do nej vložíte nejaké číslo, skrinka niečo vypíše (číslo, slovo…) podľa jednoduchého pravidla.
Vašou úlohou bude toto pravidlo odhaliť a nájsť vstupné číslo také, aby skrinka vypísala požadovanú vec.
Hra má 10 úrovní, za každú získate bod. Náročnosť stúpa spolu s úrovňami, môžete ich však riešiť v ľubovoľnom poradí.
Odovzdávanie a bodovanie
Za každú vyriešnú úroveň dostanete jeden bod. K tejto úlohe netreba odovzdávať žiadny popis ani program. Simulátor, spolu so všetkými potrebnými informáciami o odovzdávaní nájdete na stránke http://ksp.sk/hry/32/1/1.
Odovzdávanie
Na odovzdávanie sa musíš prihlásiť
Otázky a diskusia
Po skončení kola budete mať príležitosť na diskutovanie o riešeniach v diskusii pod vzorovým riešením.