Pracovitým KSP vedúcim študujúcim na Matfyze, počas písania nových zadaní poriadne vysmädlo. Avšak, sú príliš zaneprázdnení na to, aby si šli kúpiť kofolu. Postavili si preto robota, ktorý kofolu prinesie namiesto nich.
Matfyz je ale miesto veľmi zradné1. Niekedy na kľukatých chodbách z podlahy šľahá oheň (to je bežné, tak sa tam totiž kúri) a preto robot prechádzajúci takým miestom musí najskôr kúrenie pomocou tlačítka vypnúť. Vieš im pomôcť tohoto robota naprogramovať?
Úloha
Táto úloha je viac hra ako úloha, budete sa hrať s robotom a snažiť sa ho navigovať naprieč Matfyzom.
Dostanete prístup k programovaciemu rozhraniu robota, spolu s náhľadom na level. V tomto rozhraní môžete pomocou jednoduchého programovacieho jazyka napísať pre robota program. Po napísaní si program môžete hneď aj spustiť, a uvidíte ako sa robot vďaka nemu pohybuje.
Vašou úlohou bude napísať program, pomocou ktorého robot bez ujmy na obvodoch prejde bludiskom. Samozrejme mu musí vydržať batéria a stačiť pamäť.
Hra má niekoľko sérií, jednou z nich je aj Tutoriál. Ten je pre riešiteľov KSP-Z nebodovaný, ale odporúčame si ho prejsť, pomôže zžiť sa s jazykom :).
Celý návod k hre ako aj k programovaciemu jazyku nájdete v hlavnom menu hry, kliknutím na tlačítko Návod.
Odovzdávanie a bodovanie
Hra má dve súťažné série po 5 levelov. Za každý level v sérii Prask 1.4 dostanete 1 bod a za každý level v sérii Prask 1.5 dostanete 2 body. Levely môžete riešiť v ľubovoľnom poradí. Akonáhle spustíte správny program a robot sa s jeho pomocou dostane do cieľa, budú vám automaticky pripísané body za daný príklad. To znamená, že k tejto úlohe nie je nutné odovzdávať žiaden popis alebo tradičným spôsobom odovzdávať program.
Hru nájdete na stránke https://www.ksp.sk/specialne/ksp/32/3/1/.
Balkóny dvojnásobne↩
Odovzdávanie
Na odovzdávanie sa musíš prihlásiť
Otázky a diskusia
Po skončení kola budete mať príležitosť na diskutovanie o riešeniach v diskusii pod vzorovým riešením.