Fotky
Fotky zo sústredka nájdete na google photos. Pridajte aj vlastné, ak sa o ne chcete podeliť.
Proboj
Klient a server tohto proboju, dostupný tu
Editor
Editor, v ktorom každý riadok môže byť v inom jazyku nájdete na githube: https://github.com/trojsten/editor-2018-jar
Prednáška: dynamické programovanie
Na prednáške sme prešli niekoľko štandardných problémov, ktoré sa dajú riešiť dynamikou: markovovské rozhodovacie procesy, najdlhšia spoločná podpostupnosť, problém batoha (knapsack), 0-1 knapsack. Materiály nájdete tu.
Prednáška a seminár: geometria
Materiály:
-
Úvod do výpočtovej geometrie: vektor, skalárny a vektorový súčin. Obsahuje kopec pekných príkladov, kde sa z veľkej časti vyhýbame počítaniu rovníc.
-
Konvexnosť a jej využitie. Predstavíme si ternárne vyhľadávanie, potom riešime problém vzdialenosti bodu od konvexného útvaru. Nakoniec metóda rotating calipers a konštrukcia konvexného obalu (graham scan).
-
Zametanie. (Nestihlo sa na seminári, materiály ale sú.)
Prednáška a seminár: Strojové učenie
Prezentáciu s pekými obrázkami nájdete tu.
Ak by ste si chceli prakticky vyskúšať regresiu, pozrite si / vyskúšajte si cvičenia z matfyzného predmetu. Najprv sa naučíte používať knižnicu
numpy na pracovanie s vektormi a potom si môžete spraviť cvičenie na regresiu. Pre spustenie (pod Linuxom) je potrebné nainštalovať si jupyter a potom potrebné knižnice do pythonu pomocou pip install
.
Prednáška - Debuggovanie
Ak chcete skúsiť dodebugovať moju zabugovanú haldu, môžte skúsiť tu. Nájdete tam aj veľmi stručný zoznam príkazov, ktoré sme si ukázali na prednáške.